Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 31, 2013

Cycle Panjang hingga 40 days

Normally cycle selalunya between 28-30 day bagi perempuan yang subur....
Yang ada masalah biasanya cycle melebihi 35 hari....
Aku dah lalui semua cycle panjang pendek tu....dalam FF dia highlight kat situ yang Period aku Irregular. Macam mana nak regularkan period yer...aku pon xtaw.
Sebelum ni memang period panjang.....kalau masa anak dara dulu cycle cantik jer...
Dah makan Bromocriptin...cycle jadi cantik jer....
Nie dah stop sebulan dia makin jadi panjang lagi.....untuk cycle Oktober je dah mencecah 40days
Lama giler nak tunggu cik P mai...
Ovulation pon detect masa cd 24....
Pening kepala....macam mana nak regularkan period...
Nak g Klinik budget x mengizinkan....
Sekarang cuma ada Gla Shaklee je kat umah...makan tu je la kot...
Harap2 Gla boleh normalkan prolactin dan seterusnya boleh regularkan period...
So untuk bulan pertama, Kena makan 2 biji Gla setiap pagi lepas sarapan dan malam sebelum tidur..selama sebulan hingga period mula balik..ianya untuk normalkan hormone...
Hope semuanya berjalan dengan lancer....
Nak treatment kt LPPKN tapi budget belom ada...tunggu Bonus Asb tahun depan la gamaknya...
 
 
  aku rindu pada baby Adam
Mummy miss u baby...

1 comment:

  1. +ve kan diri ye.inshaaAllah dipermudahkan urusan.saya pon mcm awak irregular period.cycle saya pendek2.sy baru je cuba mkn vitex.tak tahu laa ok ke tak pasni.harap2 same2 kita doa ye blh normal balik cycle...ameen :)

    ReplyDelete