Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 12, 2012

Scan peranakan

Alhamdulillah sabtu lepas 9 Jun 2012, aku pergi ke klinik untuk scan rahim...manalah taw kot2 ada masalah lain...And doct Lim pun scan lah perutku yang gebuss nie...
Doc : Rahim cantikkk...ovari kan telur 12mm..ovari kiri xde telur....
Aku : (dlm hati) sedihnya....rupanya selama nie telur xda dan x membesar..penat je aku 'drive'
Doc : Awak boleh saya bagi clomid untuk besarkan telur
Aku : Xnak lah doct,sbb saya datang cni nk scan dan tanya2 pasal masalah saya iaitu terlebih hormon prolaktin .
Doc : Ok kalau macam tu awak kena makan ubat supaya prolaktin turun,saya boleh bagi tapi harga ubat mahal..rm 2.50 sebiji..
Aku : Makkk aiii, bapok mahal...ermm xpelah doct saya refer GH dulu sebab saya ada appt dengan Pakar Neurologi.
Doc : Ok kalau macam tu awak refer GH dululah..next time baru datang cnie lagi.
Aku : Thanks doc..

Menurut doc lim..prolaktin tak effect estrogen dan progesteron...cuma effect pada telur saja..mungkin telur tak keluar ataw telur x matang....
X sabar amik darah kat GH untuk test semua hormon saya....

2 comments:

  1. mama nisae kat mana eh klinik tu chenta nak pergi jgk kalau kat jb..if u dont mind to share wif me..

    ReplyDelete
  2. ma chenta try la pergi klinik padma..
    nisae lau ada kereta..nak pergi sekarang juga..
    my boss suggest klinik padma....

    ReplyDelete