Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 22, 2012

1st Appointment Pakar Neurologi

Today adalah temujanji pertama dengan doct pakar neurolgi..
Seawal 7 pagi dah bersiap,coz appointment jam 8 pagi...xnak lah lewat2.. Kereta masuk bengkel so, nek teksi ler jawabnya...tambang rm5..
Jam 7 lebih aku dah terpacak di kawasan poliklinik...huaahhhh..
1st step amik number untuk pendaftaran....sementara menunggu nombor dpanggil,follow la uncle cina dan makcik melayu yang tengah semangat berborak...huh tersentuh hati,uncle asek puji istrinya..cantik baik dan macam2..tapi istrinya dah passed away tahun lepas..R.I.P...
ok..now turn number aku dipanggil...bayaran rm5 jer, tapi aku dah siap bawa GL awal2..lantaklah janji x bayar..Pegawai kaunter : akak tunggu depan bilik 6 yer....
Masa nie jantung berdebar bagai nak tercabut...bila turn aku masuk bilik doct..mula2 skali timbang berat badan 65kg (overweight)....ketinggian 152cm....nak jer cakap dengan nurse tu...aku tinggi 153cm ler...ermm xpelah biar jer,kurang 1cm je pun...amik tekanan darah 124/...?..aku lupa lah.... abaikan sebab normal..nurse tanya dah sarapan?....aku : blom (dengan senyuman kambing)

Then jumpa doct....tanya itu ini..period,..pening2..macam2 dia tanya...aku pun naik pening...
Doct: ok sekarang result awak yang lepas menunjukkan prolaktin tinggi 850...ok so baru2 ni ada amik darah and the result is 450..sudah kembali normal...
so kemungkinan tiada ketumbuhan ataw apa2 sakit lain...mungkin stress ataw pemakanan yang buat u punya prolaktin tinggi....bla...bla.....
so next time u datang balik cnie amik darah untuk hati,buah pinggang,dan prolaktin sekali lagi...lagi 3 bulan datang cnie ye..i bagi appoinment...

Aku pun mengiyakan saja apa kata doct tu..kerna dalam hati dah berbunga2 prolaktin dah normal...thats mean time 4 a baby dussssssssssssssttttttttttt....yeahhhh.....
keluar jer dari bilik doct trus call hubby,,...happynyer,,,...syukur padamu ya allah......Allahuakbar...

No comments:

Post a Comment