Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 9, 2012

Citer pasal period

Assalamualaikum semua...lama x menulis disini..

Saya ada benda nak share. Pasal period sikit yang kalau dulu masa bujang asal period jer melimpah ruah, siap tembus lagi kalu lambat tukar pad.

Itu yang saya alami sekarang...dalam beberapa bulan ne saya terfikir untuk kaji benda nie..
Ok lets say sebelum saya pregnant, means masa bujang dulu lah...period memang banjir...1 hari kena tukar hingga 5 6 kali pad.... lepas keguguran aritu sampai sekarang period bila datang sedikit jak...2 hari light atau medium..hari ketiga tinggal spotting jer.. kawan2 ada alami tak...

So kesimpulan yang saya dapat..haid sedikit berkait dengan hormon yang bertanggungjawab dengan telur yang kita hasilkan setiap bulan. Kerana saya ada hormon prolaktin yang tinggi, so setiap bulan saya tidak akan bertelur atau telur x matang kerana hormon tersebut.

Saya pernah mencuba macam2 suplement untuk stabilkan hormon. Dan yang paling tepat untuk stabilkan hormon adalah dengan mengambil EPO yang mengandungi GLA. Ini adalah kerana dengan pengambilan EPO hormon saya jadi stabil berbanding dengan tidak mengambil EPO hormon saya melambung tinggi.
So pada sesapa yang ingin pregnant lebih baik pergi Hospital atau mana2 klinik minta cek darah untuk ketahui hormon mana yang x stabil...

1 comment:

  1. Selain itu, boleh juga dicuba cara tradisional iaitu urutan mak bidan.

    Sekali lagi, Urutan Mak Bidan.

    Itulah pengalaman yang syaa telah lalui bersama Isteriku Yang Tercinta.

    Abgbent

    ReplyDelete